Rozšiřujeme flotilu elektrických vozů o 4 nové eActrosy

Investice do moderních technologií přinášejí výhody jak našim zákazníkům, tak životnímu prostředí. Elektromobilita pro nás představuje klíčový krok směrem k udržitelnější a modernější logistice. Díky dlouholetým zkušenostem s provozem elektrických kamionů máme ověřeno, že tato technologie dokáže nahradit konvenční řešení i v náročných podmínkách. Nové Mercedes-Benz eActrosy dokonale splňují naše požadavky na nosnost i dojezd a umožňují nám poskytovat našim zákazníkům přepravy s nižší uhlíkovou stopou bez kompromisů v kvalitě nebo spolehlivosti.

Foto zleva: Tomáš Holomoucký a Petra Sůvová (DSV x Schenker) a Martin Šudřich, vedoucí prodeje Daimler Truck Česká republika.

Flotilu rozšiřujeme o vozidla různých konfigurací.

  • Tahač návěsů eActros 600 LS/4×2.
  • Vozidlo typu eActros 600 L/6×2 s třínápravovým podvozkem, které je vybaveno rámem pro přepravu výměnných nástaveb určené i pro provoz s přívěsem.
  • Dvě vozidla eActros 300/4×2 se skříňovými nástavbami a hydraulickými zvedacími plošinami pro svozy a rozvozy v Praze a okolí.

Mercedes-Benz eActros používá lithium-železo-fosfátové baterie (LFP) a je připraven i na megawattový nabíjecí standard, díky kterému jej lze z 20 % na 80 % nabít za méně než hodinu. Při běžném nabíjení vysokovýkonnou nabíječkou o výkonu 300 kW trvá plné nabití přibližně dvě hodiny. Díky dojezdu až 500 kilometrů na jedno nabití dokáže eActros 600 pokrýt naše běžné denní trasy s dojezdem okolo 300 km. Tichý provoz a nulové emise při jízdě jsou ideální pro městské prostředí. Baterie mají od výrobce deklarovanou životnost minimálně 1,2 milionu kilometrů a předpokládá se, že po dobu životnosti vozidla je nebude potřeba měnit. Průměrná spotřeba se přitom dostala na hodnotu 91,4 kWh/100 km, což je hodnota, která odpovídá energetickému obsahu méně než 10 litrů nafty.

Naše strategické terminály jsou vybaveny několika nabíjecími AC/DC Wallboxy, ale i velkokapacitními nabíječkami pro elektrokamiony (v Praze 200 kW, v Brně 400 kW) a infrastruktura pro elektromobilitu se rozšiřuje. Trasy těchto vozidel musíme ale pečlivě plánovat s ohledem na jejich dojezd. Proto vozidla s bateriovým pohonem přednostně nasazujeme na pevně dané a předvídatelné trasy.

Více kroků k ekologičtější logistice

Kromě elektromobility se dlouhodobě orientujeme na využívání alternativních paliv, jako je HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil), které má potenciál snížit emise CO2 až o 90 procent. V české vnitrostátní síti už více než polovina ujetých kilometrů připadá na vozidla využívající udržitelná biopaliva.

Logistika budoucnosti není jen o ekologických vozidlech. Investujeme do digitálních řešení a optimalizace přepravních sítí, což pomáhá snižovat prázdné kilometry a zlepšovat efektivitu. Inteligentní systémy pro řízení flotily a optimalizaci tras dokážou snížit emise až o 15 %.

Sdílet tento článek
0
Sdílet
Sdílená URL
Předchozí článek

EU přijímá opatření ke zjednodušení systému CBAM před jeho plným zavedením v roce 2026

Další článek

DSV zveřejnilo výsledky za třetí čtvrtletí 2025

Číst další

default

Adresa
tel
mail

Přihlaste se k odběru našeho zpravodaje

Our site uses cookies. Learn more about our use of cookies: cookie policy
0
Sdílet