na technické vybavení ani na servis.
za chladného počasí. Podobné tepelné vlastnosti jako nafta.
proto ho pro své motory schválily značky DAIMLER, DAF, VOLVO, SCANIA, IVECO, RENAULT a MAN.
mezinárodní síť připravených čerpacích stanic.
skvělé řešení snížení uhlíkové stopy dle požadavku evropské směrnice.
HVO100 je moderní palivo s vyšším cetanovým číslem 70, které zajišťuje lepší startování, hladší chod a nižší emise. Chrání motory a filtry díky nízkým emisím síry a kovů. Hodí se pro chladné klima, má vyšší výhřevnost a lze ho déle skladovat. Investujte do čistší a efektivnější nafty pro váš motor a pro životní prostředí.
není potřeba výměna vozidel ani přizpůsobení palivového systému
kvalitnější palivo z hlediska zapalování a provozních vlastností motoru
během životního cyklu paliva ve srovnání s fosilní naftou
se stávající infrastrukturou pro distribuci pohonných hmot
Spotřeba 1:1
v porovnání s naftou
S každým litrem nafty, který spálíte, vypustíte do ovzduší tolik CO₂, jako váží 6 PET lahví!
HVO100 je čistší alternativa, která produkuje až o 93 % méně emisí CO₂ než běžná nafta.
Příklad
Při průměrné spotřebě 30 l/100 km bude emise CO₂
30/100 x 2640 = 792 g CO₂ na ujetý kilometr
1 litr nafty váží 835 g a obsahuje 86,2 % uhlíku, což odpovídá 720 g uhlíku na každý litr nafty. Pro spálení 1 l nafty je třeba 1920 g kyslíku. Vzniklý oxid uhličitý se tedy rovná součtu 720 g uhlíku a 1920 g kyslíku. Což je 2640 g CO₂ z jednoho spáleného litru nafty.
Cesta z Rudné u Prahy do belgického Gentu. Kamionem proudí stovky litrů nafty, s nimiž roste i stopa emisí CO₂
S HVO100 se tato stopa snižuje na pouhý zlomek!
Na konvenční naftu:
Spotřeba: 300 litrů Emise CO₂: 746 kg (2,65 kg CO₂/litr)
S HVO100:
Spotřeba: 300 litrů (stejná) Emise CO₂: 75 kg (o 90 % méně!)
Palivo | Trasa | spotřeba | Emise |
---|---|---|---|
DIESEL | Rudná u Prahy→Gent / Belgie / 943 km | 30 l | 746 kg CO₂ na trasu Rudná – Gent |
HVO100 | Rudná u Prahy→Gent / Belgie / 943 km | 30 l | 75 kg CO₂ na trasu Rudná – Gent |
HVO100 ukazuje cestu k zodpovědné dálkové přepravě. Snižuje emise CO₂ až o 90 %, čímž šetří životní prostředí a chrání naši planetu. Přechod na HVO100 je snadný a dostupný.
Vydejte se na cestu bez výčitek svědomí!
Do moderních třináctilitrových motorů splňujících emisní normu Euro 6C lze HVO100 EN15940 tankovat v jakémkoliv poměru s běžnou naftou B7 (EN-590) nebo B10 (EN-16734) bez potřeby úprav palivového a výfukového systému. Vozidla jsou schopna jezdit i na 100 % HVO100 bez omezení životnosti motoru nebo snížení výkonu motoru.
Petr Jirásek Electromobility Key Account Volvo TrucksNová vozidla Scania s dieselovým motorem jsou plně adaptována pro používání paliva HVO100 (hydrogenovaný rostlinný olej), které splňuje normu EN 15940. U starších vozidel je použití HVO100 nutné ověřit u autorizovaného servisu nebo prodejce.
Miroslav Rejman Product Advisor, Scania ČRMotory společnosti IVECO, S-WAY /X-WAY /T-WAY s motormi Euro VI step E sú všetky kompatibilné s HVO/XTL Miroslav Hnát, Business Line Manager, Segment Heavy, IVECO Group. Všechna nová vozidla Renault Trucks umožňují provoz na HVO. HVO jako palivo je možné používat v našich vozidlech bez jakýchkoliv dodatečných úprav. Provoz na HVO nemá vliv na plán údržby.
Martin Hoker Obchodní zástupce, Renault TrucksV motorech nákladních vozidel Mercedes-Benz (aktuální řady 930 a 470, případně i starší typy motorů) lze palivo, označované jako HVO100 (parafinická motorová nafta dle EN 15940), používat bez omezení, případně i v kombinovaném provozu s běžnou motorovou naftou. Používání tohoto paliva nemá vliv na intervaly výměny oleje ani na intervaly čištění / výměny filtru pevných částic.
David Chleboun Head of Product Management and Marketing, Daimler Truck Česká republika, s. r. o.HVO100 je palivo připravené k odběru, což znamená, že dopravci mohou okamžitě snížit emise CO₂ až o 90 % bez změny vozového parku. Je to skvělá alternativa k jiným alternativním palivům bez nutnosti vysokých investic do infrastruktury nebo vozového parku.
David Halasz Head of Alternative Fuels, EUROWAG - W.A.G. Payment solutions a.sOd 1. 1. 2024 platí nová směrnice CSRD, která zavazuje velké korporace k ESG reportování. Do roku 2026 se tato povinnost rozšíří na většinu středních společností (od 250 zaměstnanců), malé a střední emitenty cenných papírů, úvěrové instituce a kaptivní pojišťovny / zajišťovny. ESG (Environmental, Social, Governance) je nefinanční reporting sloužící investorům k hodnocení společenské odpovědnosti a udržitelnosti podnikání. ESG report bude součástí výroční zprávy a první zprávu o udržitelnosti budou firmy připravovat v roce 2026 (s údaji za rok 2025). ESG reporting zvyšuje transparentnost a důvěryhodnost firmy tím, že poskytuje podrobnější pohled na řízení environmentálních, sociálních a správních aspektů. V online platformě DB Schenker | connect | eServices v modulu Reporting, je k dispozici několik emisních reportů ke všem zásilkám, které přepravujeme.