https://dbschenker-stale-v-pohybu.cz/blog/wp-content/uploads/2020/11/head-2020_Contract_17.jpg

Biatlonový kamion upoutá pozornost již z dálky. Jeho exteriéru v národních barvách dominuje malorážkou mířící Michal Krčmář a na startu soustředěná Markéta Davidová. Na návěsu i tahači nechybí ani tradiční národní symboly českého lva.

Samotný tahač značky Renault T Highcab má emisní třídu E6, nejvyšší možnou pro spalovací motory. Motor je šestiválcový s objemem 12,8 l a výkonem 480HP (2400 Nm). Je 100% kompatibilní s bionaftou, palivem z obnovitelných zdrojů složených z rostlinných olejů nebo živočišných tuků.

Návěs kamionu slouží jako zázemí pro české biatlonisty. Primárně je určený k převozu lyží, pojme jich až 350 párů. Kromě skladování je možné v tahači lyže také mazat. Po zaparkováními se jeho prostor totiž může ještě rozšířit a funguje jako plnohodnotné servisní centrum s pracovními stoly včetně odsávání a další techniky. Zařízení bylo vyrobené na míru Českému biatlonovému svazu, je zcela unikátní, a proto si jej svaz před konkurencí dobře střeží.

Biatlonový kamion má nejen řidiče, ale také řidičku. To dokazuje, že logistika není pouze dominantou mužů. Veronika Vébrová je za volantem ve svém živlu a hravě si poradí i s náročným horským terénem. Své výborné schopnosti zúročila také v prestižní soutěži Volvo Truck Adventure, kde reprezentovala Českou republiku.

Cenný biatlonový náklad, a ve volném čase také pohoda našich reprezentantů, je ještě častěji v rukou řidiče Martina Žáka, který s kamionem české reprezentace jezdí již dlouhá léta.