https://dbschenker-stale-v-pohybu.cz/blog/wp-content/uploads/2020/11/head-2020_Contract_17.jpg

Dopravní změny na brennerské dálnici A13/E45 v rakouském Tyrolsku vstoupí v platnost od 1. ledna 2025. Z důvodu naléhavých rekonstrukčních prací na mostě Lueg bude dálnice průjezdná pouze jedním jízdním pruhem v obou směrech. Oznámila to rakouská státní společnost pro financování silnic a dálnic Asfinag.

Tyrolský guvernér Anton Mattle je znepokojen dopadem stavebních prací na obyvatele regionu a podle zpráv rakouských médií vyzval Spolkové ministerstvo dopravy ve Vídni k vydání zákazu jízdy pro nákladní vozidla těžší než 7,5 tuny v období jednoproudého provozu. Toto opatření by se mělo dotknout i křižovatky Matrei a je nezbytné k ochraně sousedních obcí před dopravním chaosem. Na oplátku požaduje Anton Mattle dva jízdní pruhy pro silniční nákladní dopravu ve stavebním úseku bez tonážního omezení ve všech dnech s vysokými jízdními objemy. Požaduje také, aby se během výstavby zvýšila kapacita Rolling Road (RoLa) ve Wörglu.

Všeobecný německý automobilový klub (ADAC) vyjádřil obavy z hrozící dopravní zácpy a doporučuje všem účastníkům silničního provozu z Německa směřujícím do Itálie velký obchvat přes některou z dalších tzv. transalpských tras, tj. tunely Gotthard nebo Sankt Bernardino ve Švýcarsku, anebo tauernskou dálnici v Rakousku. Proto švýcarský federální silniční úřad (Astra) očekává trvalé dopravní zácpy také u Gotthardského silničního tunelu – nejdelším silničním tunelu v Alpách o délce 16,9 kilometru.

Očekává se, že renovace Luegova mostu bude trvat několik let. Zahájení nové výstavby je naplánováno na jaro 2025 a první mostní konstrukce bude hotová za dva a půl až tři roky. Úplné dokončení rekonstrukce mostu se však očekává až v roce 2030.

Tato situace si vyžádá další opatření, jako jsou uzavírky silnic a zákazy jízd kamionů v regionu. Tyto změny mohou způsobit značné zpoždění a narušení plynulosti dopravy mezi Rakouskem a Itálií v obou směrech.

Pracujeme na opatřeních, která by pomohla snížit dopad této situace na vás a na vaše zákazníky, a budeme vás průběžně informovat.

Váš tým pozemních přeprav DB Schenker

 

Luegův most

Most Lueg, postavený v letech 1966 až 1968 a rozsáhle renovovaný od roku 2002, je nejdelším mostem (1804 m) na rakouské brennerské dálnici A13 (E45). Nachází se v Brennerském průsmyku, mezi Gries am Brenner a Brennerským jezerem, vedle rakousko-italské hranice. Tato trasa z Innsbrucku do Verony je jedním z nejdůležitějších spojení mezi severní a jižní Evropou. Celkový objem nákladu na Brennerském průsmyku je asi 55 milionů tun ročně.

Štítky: