Dopravní změny na brennerské dálnici A13/E45 v rakouském Tyrolsku vstoupí v platnost od 1. ledna 2025. Z důvodu naléhavých rekonstrukčních prací na mostě Lueg bude dálnice průjezdná pouze jedním jízdním pruhem v obou směrech. Oznámila to rakouská státní společnost pro financování silnic a dálnic Asfinag.
Očekává se, že renovace Luegova mostu bude trvat několik let. Zahájení nové výstavby je naplánováno na jaro 2025 a první mostní konstrukce bude hotová za dva a půl až tři roky. Úplné dokončení rekonstrukce mostu se však očekává až v roce 2030.
Tato situace si vyžádá další opatření, jako jsou uzavírky silnic a zákazy jízd kamionů v regionu. Tyto změny mohou způsobit značné zpoždění a narušení plynulosti dopravy mezi Rakouskem a Itálií v obou směrech.
Pracujeme na opatřeních, která by pomohla snížit dopad této situace na vás a na vaše zákazníky, a budeme vás průběžně informovat.
Váš tým pozemních přeprav DB Schenker
Luegův most
Most Lueg, postavený v letech 1966 až 1968 a rozsáhle renovovaný od roku 2002, je nejdelším mostem (1804 m) na rakouské brennerské dálnici A13 (E45). Nachází se v Brennerském průsmyku, mezi Gries am Brenner a Brennerským jezerem, vedle rakousko-italské hranice. Tato trasa z Innsbrucku do Verony je jedním z nejdůležitějších spojení mezi severní a jižní Evropou. Celkový objem nákladu na Brennerském průsmyku je asi 55 milionů tun ročně.