https://dbschenker-stale-v-pohybu.cz/blog/wp-content/uploads/2020/11/head-2020_Contract_17.jpg

I v logistice pracují lidé a lidé mohou někdy chybovat. Výsledkem může být nepříjemná situace, kdy při přepravě nebo na překladišti dojde k poškození zboží. Když už něco takového nastane, snažíme se udělat maximum pro to, abychom následky odčinili co nejdříve. A proto přicházíme s novou aplikací eClaims.

Aplikaci eClaims naleznete na portálu DB SCHENKER | connect, který slouží také pro zjišťování našich jízdních řádů, objednávání přeprav, trackování zásilek či generování individuálních zákaznických reportů, a tak jste se s ním již pravděpodobně setkali. Některé služby jsou dostupné bez registrace, pro některé je naopak registrace nutná. Ačkoliv zadání reklamace je v eClaims možné i bez registrace, doporučujeme našim zákazníkům registraci, protože jen tak je možné využít i rozšířené funkce.

Jak aplikace eClaims funguje?

Dojde-li k poškození vaší zásilky při přepravě, zadáte v eClaims novou reklamaci a poskytnete nám několik podkladů. Pak již jen můžete průběžně sledovat stav a případně doplňovat další informace a podklady. Všechny dokumenty týkající se dané reklamace jsou tak vždy po ruce na jednom místě. Díky větší přehlednosti nám systém umožní rychlejší zpracování reklamací.

Zadání reklamace

Při vytvoření nové reklamace vás systém provede všemi podklady, které je nutné poskytnout, a vy tak nemůžete na nic zapomenout. Obecně je třeba nahrát:

Zákazníci přeprav:

  • Objednávku přepravy
  • Přepravní dokument/y
  • Podepsaný příjmový přepravní dokument s výhradou o nesrovnalosti k zásilce od příjemce
  • Obchodní fakturu
  • Fotodokumentaci poškozeného zboží či obalu
  • Balicí list (s vyznačením váhy)

Zákazníci logistiky:

  • Obchodní fakturu ke zboží
  • Výši škody
  • Screen ze SAPU (ke dni škody) s razítkem a podpisem zákazníka/ Ceník
  • Fotodokumentaci poškozeného zboží, obalu apod.

Samozřejmě je také nutné uvést výši škody. Pokud danou částku zatím přesně nevíte, můžete ji zadat později nebo ji následně aktualizovat podle potřeby. To platí i o nahrávání dokumentů, které je možné přidávat kdykoliv.

Transparentnost a přehlednost

Všechny otevřené i již uzavřené reklamace v systému zůstávají. Individuální nastavení přehledů a analýz vám umožní zobrazovat přesně ty údaje, které vás zajímají nejvíce. Nechybí ani funkce exportu dat.

Nevíte si rady?

Pokud si nejste jistí správným postupem nebo máte jakékoliv otázky, je vám v eClaims k dispozici přímý link pro e-mailovou komunikaci s naším oddělením reklamací. Vaše e-maily budou automaticky přiřazovány k vámi podané reklamaci.

Návod, který vás provede procesem zadání reklamace krok za krokem, je vám k dispozici pro zákazníky přeprav zde: eClaims manuál a pro zákazníky kontraktační logistiky zde: eClaims manual LOG

Štítky: