https://dbschenker-stale-v-pohybu.cz/blog/wp-content/uploads/2020/11/head-2020_Contract_17.jpg

Sobotní zákaz jízdy v Brenneru „pro bezpečnost silničního provozu“

Rakouské ministerstvo dopravy odůvodňuje sobotní zákaz jízdy pro kamionovou dopravu z Německa do Itálie ochranou bezpečnosti silničního provozu. Německé protějšky nevnímají toto omezení jako překážku volného pohybu zboží.

V sobotu 11.1. poprvé platil nový zákaz jízdy pro alpský tranzit na Brennerské trase. Po 7. hodině ranní již nákladní automobily nad 7,5 tuny nesmějí vjíždět po dálnicích A12, A13 a A14 ve směru na Itálii; v opačném směru platí nařízení pouze od Brennerského průsmyku po dálniční uzel Nößlach. Opatření bylo uloženo rakouským ministerstvem dopravy (BMK) v souvislosti s novými stavebními pracemi na zchátralém mostě Lueg. Pro vozidla na cestě z Německa do Itálie to znamená, že po zákazu jízdy v noci bude k dispozici pouze maximálně deset minut času na vjezd do Rakouska v Kiefersfeldenu. V opačném případě nemůže být rakousko-italská hranice dosažena včas do 7 hodin ráno. „Aby bylo možné odlehčit mostu, je také nutný zákaz vjezdu nákladních automobilů 11. ledna v 7 hodin ráno,“ vysvětlilo ministerstvo (DVZ). Podle znalecké zprávy je uzavření trasy z Itálie důležité zejména pro odlehčení mostu. „Nákladní automobily, které jsou na dotčených dálnicích do 7 hodin ráno, musí opustit dálnici nebo počkat na odpočívadle,“ pokračuje. Zákaz je nezbytný, aby se zabránilo dopravním zácpám a rizikům pro bezpečnost silničního provozu v důsledku změněné trasy provozu. „Je to proto, aby byla zajištěna bezpečnost a plynulost dopravy,“ zdůrazňuje BMK.

Tento názor sdílí i německé Spolkové ministerstvo dopravy (BMDV). Brennerská trať má obrovský význam pro evropské odvětví silniční dopravy, a proto je její oprava s ohledem na budoucnost v zájmu všech. „V případě velkých ohlášených stavebních prací často dochází k dopravním překážkám,“ říká soucitně německý úřad. „Spolkové ministerstvo pro digitální záležitosti a dopravu se s ohledem na skutkové okolnosti nedomnívá, že výše uvedená omezení týkající se staveniště jsou nepřípustným omezením volného pohybu zboží. Neplánují se proto žádné další kroky,“ zdůrazňuje BMDV v odpovědi na dotaz DVZ. Ministerstvo bude i nadále sledovat vývoj situace na staveništi v Luegbrücke a přijme vhodná opatření v případě prokázaných nezákonných nevýhod přeshraniční dopravy ve srovnání s rakouskou vnitrostátní dopravou.

Zdroj: Svaz spedice a logistiky Česká republika (SSL): svazspedice.cz