V České republice se ke čtyřem tahačům Volvo FH Aero Electric a dodávce Mercedes nyní přidává nové elektrické nákladní vozidlo Renault Trucks D16 E-Tech, které je vhodné pro svoz a distribuci v městských oblastech.
Novému vozidlu zajišťují kapacitu 376 kWh čtyři sady akumulátorů. Umožňují nabíjení buď střídavým proudem výkonem 43 kW, což je vhodné zejména pro noční nabíjení, nebo stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW, který umožní nabití do 80 % za necelé 2 hodiny a do 100 % za 2,5 hodiny. Dojezd závisí na způsobu užití, z dlouhodobých dat vozidel v provozu ale vyplývá, že se spotřeba pohybuje pod 1 kWh/km. Výkon motoru je 130 kW, ve špičce až 185 kW. Pro vyšší energetickou úsporu je vozidlo zároveň vybaveno rekuperací – funkcí zpětného dobíjení při provozu. Závisí na způsobu užití, vozidlo je schopné tímto způsobem samo dobít zhruba 25–30 % spotřeby.

Mandy Boebinger, Generální ředitelka Renault Trucks v ČR a na Slovensku a Bohumil Prudič, Area Manager CoDi ČR a Slovensko
Metodikou pro posuzování životního cyklu paliva tank-to-wheel vozidlo během provozu ušetří přibližně 205 tun CO2. Přidá se tak k více něž 2 300 dalším nákladním vozidlům Renault Trucks nad 16 tun, která v Evropě zatím společně najezdila přes 45 000 000 km.
Druhé ze dvou vozidel Renault Trucks D16 E-Tech nasadíme do provozu na Slovensku na trasách o maximální délce 250 km v rámci logistiky poslední míle.
