https://dbschenker-stale-v-pohybu.cz/blog/wp-content/uploads/2020/11/head-2020_Contract_17.jpg

Dálniční mosty v Severním Porýní-Vestfálsku jsou obzvláště zchátralé

Stav dálničních mostů v Severním Porýní-Vestfálsku je výrazně horší než v jiných spolkových zemích. Vyplývá to z průzkumu Bridge Monitor Průmyslové a obchodní komory Severního Porýní-Vestfálska ve spolupráci s univerzitou RWTH Aachen. Zatímco 30 procent dálničních mostů v Severním Porýní-Vestfálsku spadá do dvou nejhorších kategorií, v Bavorsku je to méně než 10 procent. V Severním Porýní-Vestfálsku by muselo být renovováno o 600 dálničních mostů více než v Bavorsku, Dolním Sasku a Porýní-Falci dohromady. Například v Porýní-Falci potřebuje renovaci pouze 14 procent dálničních mostů a v Bádensku-Württembersku 19 procent. Uzavření zchátralého viaduktu Rahmede způsobilo škodu ve výši 1,8 miliardy eur. Jeden a půl roku schvalování demolice zchátralého mostu je zjevně příliš dlouhá doba. Kvůli uzavření viaduktu Rahmede bylo zničeno 250 kilometrů státních silnic jako objízdné trasy.

2 440 mostů v Severním Porýní-Vestfálsku je v dezolátním stavu. Jedná se o 1 850 federálních dálničních mostů, zbytek jsou mosty státu. Počet společností, které si stěžují na zhoršení hodnoty v důsledku nedostatečné dopravní infrastruktury, neustále roste. Zatímco v roce 2013 to bylo stále 59 procent, nyní je to 79 procent firem. Modernizace mostů má pro ekonomiku Severního Porýní-Vestfálska zásadní význam. Stav federálních mostů je vážnější než stav státních mostů. Tlak na jednání se v příštích deseti letech opět výrazně zvýší. Severní Porýní-Vestfálsko musí rozhodně zlepšit správu mostů. „Když byl Hendrik Wüst ministrem dopravy, projekty se prosazovaly s větším elánem,“ řekl Stoffels. Obchodní a průmyslová komora navrhuje vytvoření „překlenovací pracovní skupiny“.

Podle ministra dopravy Severního Porýní-Vestfálska Olivera Krischera (Zelení) je třeba dohnat zpoždění v renovaci dálnic a mostů. „Nová federální vláda musí poskytnout řešení, a to i pro dlouhodobé financování infrastrukturních opatření.“ Poslanecký klub FDP se naopak domnívá, že Krischer je zodpovědný za pomalou realizaci projektů a zdlouhavé plánovací a schvalovací procesy. I když odpovědnost za dálniční mosty v Severním Porýní-Vestfálsku nese Spolkové ministerstvo dopravy, je třeba konstatovat, že i v Severním Porýní-Vestfálsku jsou deficity. Ostatní spolkové země bojují lépe. Kvůli rostoucím nákladům na výstavbu a nevyužitým federálním fondům se skutečný postup výstavby v posledních dvou letech snížil o 20 procent, uvedl mluvčí Průmyslové a obchodní komory pro dopravní politiku Ocke Hamann. V budoucnu by se mosty již neměly vypisovat podle profesí, ale jako kompletní konstrukce. Holanďané a Italové ukazují, že mosty se dají stavět mnohem rychleji než tady. Výstavba nového mostu přes Rýn nyní stojí přibližně 1 miliardu eur.

Zdroj: Svaz spedice a logistiky Česká republika (SSL): svazspedice.cz