https://dbschenker-stale-v-pohybu.cz/blog/wp-content/uploads/2020/11/head-2020_Contract_17.jpg

V DB Schenker reagujeme na nepříznivou přepravní situaci z Asie dalším posílením přímých přepravních kapacit. Z čínského města Si-an proto každý týden vypravujeme vlakovou linku do Budapešti. Odtud může zboží putovat do dalších evropských zemí včetně ČR. Hlavní výhodou nové linky je zejména odstranění administrativních prodlev při překračování státních hranic a tím pádem i celkové zrychlení toku zboží. Nově jsme zavedli také LCL servis pro menší zásilky než celý kontejner.

Přímá železniční linka z Číny do Evropy vede přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu až do cílové stanice v maďarské Budapešti. Zásilky, které budou směřovat do České republiky, poslední úsek cesty absolvují po silnici. Standardní 40’ kontejnery jsou vhodné pro téměř všechny druhy přeprav s výjimkou zboží podléhajícímu zvláštním bezpečnostním režimům. Celková doba železniční přepravy je 36 dní a tím pádem má linka potenciál nahradit nedostatečné kapacity v námořní přepravě.

Pro zákazníky toto řešení znamená zejména jistotu v době, kdy přepravní kapacity z Asie dlouhodobě nelze jednoznačně garantovat. Kromě města Si-an tato linka nabídne kontejnerové spojení také se Šanghají a Čching-taem. DB Schenker díky své mezinárodní síti zajistí veškeré přepravní náležitosti a jednání s místními úřady a celníky, čímž zajistí bezproblémovou cestu zboží k evropským zákazníkům.

Jako novinku od poloviny listopadu nabízíme na tomto železničním spojení také týdenní LCL servis pro zásilky menší než 1 kontejner.