
Společnost DB Schenker vítá zavedení nového balíčku EU pro mobilitu, který má účinněji vyvážit cíle bezpečnosti, sociální spravedlnosti, udržitelnosti a hospodárnosti v evropském systému pozemní dopravy. V důsledku tohoto balíčku nyní podnikáme kroky ke zlepšení pracovních podmínek pro naše nejdůležitější aktivum – naše zaměstnance a zaměstnance, kteří pracují pro naše subdodavatele. V posledních několika letech (počínaje rokem 2017) bylo v této oblasti uvedeno v platnost velké množství nových pravidel. Nejvýznamnější změny, pokud jde o pracovní podmínky v silniční dopravě, však vstoupí v platnost nyní v roce 2022 – a my věříme, že se celkový dopravní trh bude v budoucnu vyvíjet pozitivně a nabídne díky tomu lepší pracovní podmínky.
Hlavní změny, kterými se musíme od 2. února 2022 zabývat, jsou následující:
Nová pravidla pro kabotáž:
– Čtyřdenní “cooling off” období mezi jednotlivými kabotážními jízdami v členských státech EU, tedy období, kdy je kabotáž v daném státě zakázaná. To omezí kapacitu nákladních vozidel a řidičů v kabotážních přepravách a donutí dopravce změnit způsob řízení těchto přeprav.
– Povinnost vrátit nákladní vozidlo do provozní základny v zemi, v níž je registrováno, v délce 8 týdnů. To bude mít negativní dopad na přepravní kapacitu a povede ke zvýšení nákladů, protože většina nákladních vozidel bude jezdit prázdná na poměrně dlouhé vzdálenosti, což povede k nerovnováze provozu na konkrétních obchodních trasách.
Úprava výše platů:
– Zvýšení platů v důsledku přijetí pravidel pro vysílání řidičů MP 1 na místních trzích.
– Zvýšení platů v důsledku pravidel MP 1 pro vysílání řidičů týkajících se kabotáže a třetizemních přeprav – platy řidičů z východních zemí EU, kteří provádějí kabotáž a třetizemní přepravy, se musí rovnat normě v dopravním odvětví v zemích, kde tito řidiči působí.
Nová nařízení o vysílání řidičů:
– Nová povinnost dopravců podávat zprávy o vysílání řidičů do zahraničí, informacích o vozovém parku a dalším – vyžadovaná místními orgány a Evropskou unií.
– Nová generace digitálních tachografů pro všechna nákladní vozidla včetně lehkých užitkových vozidel s celkovou hmotností od 2,5 do 3,5 tuny bude povinná pro mezinárodní dopravu.
Další předpisy budou zavedeny v lednu 2023
Pro vás jako našeho zákazníka nebude mít zavedení nových předpisů žádný dopad na naše služby, protože DB Schenker se postará o splnění všech požadavků. Očekáváme však, že balíček mobility obecně bude mít vliv na kapacitu i ceny v pozemní přepravě v důsledku zvýšení nákladů na pracovní sílu a potřeby dodatečné kapacity vozidel.