
V únoru tohoto roku jsme vás informovali o zavedení nového balíčku EU pro mobilitu (Mobility Package 1, MP 1), jehož cílem je dosažení bezpečnosti, sociální spravedlnosti, udržitelnosti a hospodárnosti v evropské pozemní přepravě. Nová pravidla byla postupně zaváděna již od roku 2017, avšak finančně nejzásadnější změny začaly platit od února tohoto roku. Jedná se zejména o povinnost návratu řidičů i vozidel ze zahraničí v konkrétních lhůtách, kompenzaci mzdových nákladů řidičů dle země výkonu a povinnost hlášení o překročení hranic a pohybu vozidel v zahraničí.
Všechny změny momentálně analyzujeme a vyhodnocujeme jejich vliv na ceny našich služeb v blízké budoucnosti. Velmi dobře si však uvědomujeme další aktuální okolnosti, jako například strmý nárůst cen paliva, který se promítl do cen přeprav, a proto se snažíme minimalizovat dopady zvýšených nákladů spojených s MP 1 na vás, naše zákazníky.
V tuto chvíli intenzivně jednáme s našimi dopravci a společně hledáme cesty k minimalizaci nárůstu nákladů. Ujišťujeme vás, že děláme maximum pro to, aby zavedení nových předpisů nemělo negativní vliv na kvalitu poskytovaných služeb. Balíček MP 1 však nevyhnutelně přinese zvýšení mzdových nákladů řidičů a investice do navýšení potřebného počtu řidičů i vozidel, což se promítne do základních cen přeprav. Jakmile dojdeme k optimálnímu řešení, obrátíme se na vás a společně projdeme nové podmínky.
V příloze naleznete přehled hlavních změn vyplývajících z MP 1 v tomto roce. V tabulce níže se můžete podívat také na některé další atributy, které budou v této době ovlivňovat cenu logistických služeb.

* Polish Labour Act obnáší významné změny, které zavedlo Polsko od 1. 2. 2022 ve struktuře mezd řidičů. Hrubá mzda polských řidičů se na základě tohoto nařízení zvyšuje přibližně o 28 %.
